Azərbaycan Mühasiblər və Risk Peşəkarları Assosiasiyasının fikrincə, bank sisteminin davamlılığı üçün əsas risk faktoru Birinci risk qrupu Azərbaycan Respublikası Maliyyə Bazarlarına Nəzarət Palatasının fəaliyyəti ilə bağlıdır. Çünki bir tərəfdən Palata əmanətçilərin və sərmayədarların digər tərəfdən isə fəaliyyətini tənzimlədiyi maliyyə təsisatlarının incə maraqlarını qorumalıdır. Maraqların kəsişməməsi üçün Palatanın maliyyələşdirilməsi ya dövlət büdcəsi, ya da sərmayədarlar və əmanətçilər tərəfindən həyata keçirilərsə ortaq məxrəc qoruna bilər. İkinci halda yeni verginin tətbiqi ilə nəticələnə bilər.
Bundan başqa, maliyyə bazara elə inkişaf etməyib ki, Palata kimi tənzimləyicini saxlaya bilsin. Bazara problemli maliyyə təsisatlarının idarəetməsinə sürətlə və səmərəli müdaxilə edə bilən, eyni zamanda, likvidlik üzrə donor ola biləcək quruma ehtiyac yarana bilər. AMB-dən fərqli olaraq, Palata buna hazır deyil.
İkinci risk qrupu ondan ibarətdir ki, bank sektoru hələ də əhali, parlament və tənzimləyici ilə müəyyən çətinliklərlə üzləşir. Burada, Bank Assosiasiyasının maraqlarını birləşdirən alətlərin çeşidi artırılarsa və mövqeyini ictimaiyyətə çatdırılımasını intensivləşdirərsə müsbət nəticə əldə oluna bilər. Hazırda banklar kifayət qədər nüfuz itkilərinə məruz qalırlar. Bank sahəsi bankları iqtisadi modellərin dəyişməsinə və bununla bağlı risklərə hazırlaya bilən ekspert və alimlərlə daha effektiv əməkdaşlıq qura bilərdi.
Azərbaycanda bank kreditlərinin məcmusunun ÜDM-ə nisbəti region və dünya ölkələrilə müqayisədə böyük deyil. Əgər Yaponiyada bu 373,8% səviyyəsindədirsə, Rusiyada 52,4%-dirsə, Şərqi Avropa ölkələrində 70-80%-dirsə, Azərbaycanda bu göstərici 33,8% təşkil edir.
Üçüncü risk qrupu ölkənin maliyyə, ilk növbədə, valyuta bazarında cəmlənib. Məlumdur ki, 2011-ci ildə Mərkəzi Bankı valyuta bazarını beynəlxalq ticarət sisteminə keçidi haqqında qərar qəbul etdi. Bu da gözlənilən nəticəni tam şəkildə çatdırmadı.
Dördüncü risk qrupu sığorta sektoruna aiddir. Divan ekspertləri sığorta şirkətlərinin daxili bazarda valyuta risklərinin hedc (sığortalamaq) imkanından məhrumdurlar. Bu isə təkrarsığorta xidmətlərinin imkanlarını valyuta vəsaitlərinin ölkədən çıxmasına şərait yarada bilər.
Ekspertlərin fikrincə, iqtisadiyyatda böhranın əsas səbəbi idarəetmə ilə bağlıdır. Transmilli korporasiyaların təcrübəsi inteqrasiya olunmalıdır, beynəlxalq şirkətlərin idarəetmə təcrübəsindən yararlanmaq lazımdır. --17D—
-
- Cəmiyyət
- 2 İyul 2016 23:04
-
- Söz istəyirəm
- 4 İyul 2016 10:27
İqtisadiyyat
-
Neft gəlirlərindən çox asılı olan Azərbaycan iqtisadiyyatı 2021-ci il üçün “Carbon Tracker” hesabatında “Neft dövlətlərindən kənarda: Enerji keçidi kontekstində neftdən asılılığın azaldılmasına təcili ehtiyac” adlı sərt xəbərdarlıqla üzləşir. Hesabatda Azərbaycan neftdən asılı olan ən həssas ölkələrə və onu növbəti onillikdə neft və qaz gəlirlərinin 40%-dən çox azalması gözlənilən ölkələr üçün nəzərdə tutulan “Qrup 5”ə daxil edilir. Bu qrupa Anqola, Bəhreyn, Timor-Leste, Ekvatorial Qvineya, Oman və Cənubi Sudan daxildir və bu, həmin dövlətlər üçün ortaq iqtisadi riskləri göstərir.
-
Azərbaycanın qeyri-neft və qaz ixracı 2024-cü ilin ilk on ayında illik müqayisədə 3,5% artaraq 2,8 milyard dollar təşkil edib. Bu barədə İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin (İİTKM) noyabr ayı üzrə “İxrac İcmalı”nda bildirilib.
-
"Azərbaycan Dəmir Yolları" QSC (ADY), Nazirlər Kabinetinin noyabr ayında iş və istirahət günlərinin dəyişdirilməsi ilə bağlı qərarına uyğun olaraq, COP29 tədbiri zamanı sərnişinlərin təhlükəsiz və rahat səfərlərini təmin etmək məqsədilə şəhərətrafı və ölkədaxili qatarların cədvəlində dəyişikliklər edəcək.
-
Azərbaycanda hökumət daxili bazar qiymətlərini sabit saxlamaq üçün idxal olunan mallara vergi güzəştlərindən daha çox istifadə edir. Bu ilin sonunda uzadılmış buğda idxalı üzrə 18%-lik ƏDV-dən azad edilmə qərarı bu yanaşmanın bir nümunəsidir. Eyni zamanda, yeni tədbirlər çərçivəsində elektrik avtomobilləri üçün enerji doldurma qurğularının idxalına vergi güzəştləri tətbiq olunub, yüksək qiymətli dərman preparatlarının idxalı üzrə vergi azadolmaları isə müzakirə mərhələsindədir. Diqqətəlayiq haldır ki, müdafiə təyinatlı məhsulların idxalı vergi və gömrük rüsumlarından tam azaddır.
Rəy yaz