Travma və mürəkkəblik qatlarını açarkən: "İçərişəhər"in yenidən düşünülməsi
Çox zaman kinoekran insan emosiyalarının incəliklərini və sosial problemləri cəsarətli ştrixlərlə əks etdirən kətan (xolst) sayılır. Rejissor İlqar Safatın "İçərişəhər" psixoloji dramı da belədir.
İlk dəfə 2016-cı ildə tamaşaçılara təqdim edilmiş "İçərişəhər" izləyiciləri öz personajlarının həyatına, xüsusən də cəmiyyətin gözləntilərinə və özünün artan istəklərinə əməl edən gənc qız Arzuya aparır. Film Bakının qədim “İçərişəhər” məhəlləsi fonunda baş verir. Film qadağan olunmuş sevgi və ictimai diqqətin hekayəsini ortaya qoyur.
Bir neçə gün əvvəl film yenidən ekranlarda görünməsi hörmətli kino tənqidçisi Sevda Sultanovanın moderatorluğu ilə düşündürücü müzakirələrin canlanmasına səbəb oldu.
"İçərişəhər"in əsasını müharibənin buraxdığı yaralardan, qarşılıqlı münasibətlərin incəliyindən və ana ilə qız arasındakı dərin əlaqədən bəhs edən hekayə təşkil edir. Filmdə bu mövzuların araşdırılması dərin rezonans doğurur, kino ekranından kənara çıxan söhbətlərə səbəb olur.
Dialoqda mərkəzi yeri ssenari müəllifi və rejissor arasındakı münasibətlərin dinamikası tutub ki, bu da filmin ərsəyə gəlməsi prosesində tez-tez fikir ayrılığı mənbəyinə çevrilib. Ancaq "İçərişəhər" məsələsində rejissor İlqar Safat ahəngdar əməkdaşlığa işıq salıb və hər nüans diqqətlə müzakirə edilib və həll olunub. Bu baxış vəhdəti filmə sirayət edərək məzmun toxumasını zənginləşdirib.
Filmdə cərrah-ana baş rolunu oynayan Mehriban Zəki öz xarakterini yaradarkən üzləşdiyi çətinliklərdən danışıb. Zəkinin öz peşəsinə sadiqliyi konsepsiyanın hazırlanmasından tutmuş həyata keçirilməsinə qədər transformasiya prosesi haqqında danışarkən hər şeydə özünü göstərib. Hətta saç kəsdirmək kimi fiziki dəyişikliklərə məruz qalsa da, onun rola tam qərq olmağa hazır olması öz peşəsinə sadiqliyinin dərinliyini önə çəkib.
Lakin diskussiya aktyorluq sahəsində nəsillərin qarşılıqlı əlaqəsi mövzusuna da toxunub. Zəki təcrübəli aktyorların iyerarxiya dinamikasına uymamasının, öz gənc həmkarlarını dəstəkləməsinin və ruhlandırmasının vacibliyini vurğulayıb. Bu düşüncə kino sənayesindən kənara çıxır, himayədarlığın və əməkdaşlığın gücü haqda xatırlatma rolunu oynayır.
Söhbət zamanı bəzi aktyorların, əsasən Təhminə Rafaellanın üzləşdiyi dil problemlərinə də toxunulub. Rafaellanın ingilis dili biliyi müəyyən çətinliklər yaratsa da, onun autentikliyə sarsılmaz sadiqliyi üstünlük təşkil edib, o, öz ifasının bütövlüyünün saxlanması üçün dublyaj təkliflərindən imtina edib. Zəkinin Rafaellanın qərarını təsdiqləməsi kinematoqrafiya əsərində orijinal özünüifadənin vacibliyini vurğulayır.
İşıqlar sönəndə və film yenidən auditoriya qarşısına çıxanda "İçərişəhər" yeni hərarətlə qarşılandı. Bakının səs-küylü küçələrindən Zaqatalanın sakit mənzərələrinə qədər Azərbaycanın mədəni qobeleninin mahiyyəti əsərə hopdurulub.
"İçərişəhər" kinematoqrafın insan təcrübəsini bütün mürəkkəbliyilə işıqlandırmaq qabiliyyətinin sübutudur. Travmalar, qarşılıqlı münasibətlər və ailə bağlarının incə təsviri sayəsində film janrdan kənara çıxır və insan səviyyəsində dərin əks-səda tapır. Titrlər getdikcə hekayənin əks-sədası da artaraq tamaşaçıları ortaq insanlığımızı müəyyən edən saysız varolma çalarları haqqında düşünməyə dəvət edir.
Mədəniyyət
-
Bakının hərəkətli küçələrində, dəbin şəhərin siluetləri qədər dinamik olduğu bir mühitdə, sakit bir inqilab baş verir. Azərbaycanın tullantıların idarə edilməsində əldə etdiyi uğurlara baxmayaraq, geyim və tekstil tullantıları məsələsi ətraf mühitin inkişafına kölgə salmaqda davam edir. Təkcə 2023-cü ildə ölkədə 2,7 milyon ton bərk məişət tullantısı yaranıb. Bu rəqəm atılan geyimlərin artan miqyasını gizlətsə də, qlobal trendlərlə bənzərlikləri nəzərə çarpır. ABŞ-da hər il təxminən 17 milyon ton geyim tullantıya atılır, Avropa İttifaqında isə bu rəqəm 5,8 milyon tona çatır. Proqnozlara əsasən, sürətli dəbin inkişafı ilə bu göstərici 2050-ci ilə qədər 175 milyon tona qədər yüksələ bilər.
-
Azərbaycanda ianə mədəniyyəti zəngin tarixi keçmişə malik olsa da, müasir dövrdə bu ənənənin qarşılaşdığı problemlər də az deyil. İanələrin hədəf auditoriyaya çatması ilə bağlı şəffaflıq məsələləri, insanların inamının azalması və davamlı dəstək mexanizmlərinin olmaması bu sahədə əsas problemlərdən biridir. Həmçinin, ianə mədəniyyətinin təbliğatının zəif olması cəmiyyətin daha geniş təbəqələrində bu anlayışın inkişafına mane olur. İanələrin sosial təsirini artırmaq üçün həm maarifləndirmə, həm də müasir həllər vacibdir.
-
Soyuq bir dekabr həftəsonunda, Bakının mərkəzində yerləşən Passage1901 məkanı yaradıcılıq, ticarət və icma ruhunun canlandığı bir məkan oldu. Yerli brendləri, sənətkarları və kiçik biznesləri dəstəkləməyə həsr olunmuş “Bizimkilər” Festivalı 14-15 dekabr tarixlərində uzun fasilədən sonra yenidən baş tutdu. İki gün davam edən yenilikçi proqramla festival bir daha sənət ifadəsi, yerli sahibkarlıq və xeyriyyəçilik üçün canlı bir platforma olduğunu sübut etdi.
-
Azərbaycanın ən sevilən sənət xadimlərindən birinə rəngarəng hörmət əlaməti olaraq, Mədəniyyət üzrə Elmi-Metodiki və İxtisasartırma Mərkəzi (MEMİM), Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyası və Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının birgə təşkilatçılığı ilə 13 dekabr 2024-cü il tarixində “Tablolarda Nağıllar” adlı sərgi-müsabiqəyə yekun vurdu. Bu tədbir, Xalq rəssamı Səttar Bəhlulzadənin nəsilləri ilhamlandırmağa davam edən ölməz yaradıcılığını qeyd etmək məqsədilə təşkil olunmuşdu.
Həbslər, sanksiya çağırışları və mesajlar... – Ərəstun Oruclu ilə gündəm müzakirəsi Çətin sualda
Xəbər lenti
-
- Cəmiyyət,
- 13:08
- 100
Rəy yaz