Travma və mürəkkəblik qatlarını açarkən: "İçərişəhər"in yenidən düşünülməsi
Çox zaman kinoekran insan emosiyalarının incəliklərini və sosial problemləri cəsarətli ştrixlərlə əks etdirən kətan (xolst) sayılır. Rejissor İlqar Safatın "İçərişəhər" psixoloji dramı da belədir.
İlk dəfə 2016-cı ildə tamaşaçılara təqdim edilmiş "İçərişəhər" izləyiciləri öz personajlarının həyatına, xüsusən də cəmiyyətin gözləntilərinə və özünün artan istəklərinə əməl edən gənc qız Arzuya aparır. Film Bakının qədim “İçərişəhər” məhəlləsi fonunda baş verir. Film qadağan olunmuş sevgi və ictimai diqqətin hekayəsini ortaya qoyur.
Bir neçə gün əvvəl film yenidən ekranlarda görünməsi hörmətli kino tənqidçisi Sevda Sultanovanın moderatorluğu ilə düşündürücü müzakirələrin canlanmasına səbəb oldu.
"İçərişəhər"in əsasını müharibənin buraxdığı yaralardan, qarşılıqlı münasibətlərin incəliyindən və ana ilə qız arasındakı dərin əlaqədən bəhs edən hekayə təşkil edir. Filmdə bu mövzuların araşdırılması dərin rezonans doğurur, kino ekranından kənara çıxan söhbətlərə səbəb olur.
Dialoqda mərkəzi yeri ssenari müəllifi və rejissor arasındakı münasibətlərin dinamikası tutub ki, bu da filmin ərsəyə gəlməsi prosesində tez-tez fikir ayrılığı mənbəyinə çevrilib. Ancaq "İçərişəhər" məsələsində rejissor İlqar Safat ahəngdar əməkdaşlığa işıq salıb və hər nüans diqqətlə müzakirə edilib və həll olunub. Bu baxış vəhdəti filmə sirayət edərək məzmun toxumasını zənginləşdirib.
Filmdə cərrah-ana baş rolunu oynayan Mehriban Zəki öz xarakterini yaradarkən üzləşdiyi çətinliklərdən danışıb. Zəkinin öz peşəsinə sadiqliyi konsepsiyanın hazırlanmasından tutmuş həyata keçirilməsinə qədər transformasiya prosesi haqqında danışarkən hər şeydə özünü göstərib. Hətta saç kəsdirmək kimi fiziki dəyişikliklərə məruz qalsa da, onun rola tam qərq olmağa hazır olması öz peşəsinə sadiqliyinin dərinliyini önə çəkib.
Lakin diskussiya aktyorluq sahəsində nəsillərin qarşılıqlı əlaqəsi mövzusuna da toxunub. Zəki təcrübəli aktyorların iyerarxiya dinamikasına uymamasının, öz gənc həmkarlarını dəstəkləməsinin və ruhlandırmasının vacibliyini vurğulayıb. Bu düşüncə kino sənayesindən kənara çıxır, himayədarlığın və əməkdaşlığın gücü haqda xatırlatma rolunu oynayır.
Söhbət zamanı bəzi aktyorların, əsasən Təhminə Rafaellanın üzləşdiyi dil problemlərinə də toxunulub. Rafaellanın ingilis dili biliyi müəyyən çətinliklər yaratsa da, onun autentikliyə sarsılmaz sadiqliyi üstünlük təşkil edib, o, öz ifasının bütövlüyünün saxlanması üçün dublyaj təkliflərindən imtina edib. Zəkinin Rafaellanın qərarını təsdiqləməsi kinematoqrafiya əsərində orijinal özünüifadənin vacibliyini vurğulayır.
İşıqlar sönəndə və film yenidən auditoriya qarşısına çıxanda "İçərişəhər" yeni hərarətlə qarşılandı. Bakının səs-küylü küçələrindən Zaqatalanın sakit mənzərələrinə qədər Azərbaycanın mədəni qobeleninin mahiyyəti əsərə hopdurulub.
"İçərişəhər" kinematoqrafın insan təcrübəsini bütün mürəkkəbliyilə işıqlandırmaq qabiliyyətinin sübutudur. Travmalar, qarşılıqlı münasibətlər və ailə bağlarının incə təsviri sayəsində film janrdan kənara çıxır və insan səviyyəsində dərin əks-səda tapır. Titrlər getdikcə hekayənin əks-sədası da artaraq tamaşaçıları ortaq insanlığımızı müəyyən edən saysız varolma çalarları haqqında düşünməyə dəvət edir.
Mədəniyyət
-
Azərbaycan kinosunun çoxdan gözlənilən anı nəhayət gəlib çatdı. Yerli rejissorlar öz yeni əsərlərini təqdim edərək, animasiya, dram və uşaqlıq xəyalları ilə dolu bir qarışığı böyük ekranlara gətirdilər. Nurlan Həsənlinin Erkən Hisslər, Hacı Səfərovun Tərsinə Kölgələr və Məsud Pənahinin animasiya filmi Nərqız maraqla gözlənilən tamaşaçılar tərəfindən həm alqışla, həm də tənqidlə qarşılandı.
-
Tarixdə baş verən hadisələr sadəcə bir rəqəm, tarixi yaddaş olaraq qalmır. Bu hadisələr mədəni yaddaşda da dərin izlər buraxır. Xüsusən sənətçilər hadisələri öz hiss etdikləri, anladıqları formada əsərlərinə köçürdürlər. 20 Yanvar da mədəni yaddaşa köçmüş hadisələrdən biridir. Müasir dövr yaradıcılığında nisbətən az işlənən mövzu olsa da heç vaxt öz aktuallığını itirmir. Bu tarixi yaddaş necə göstərilməlidir? İncəsənətdə necə öz əksini tapır?
-
Yanvarın 16-da nüfuzlu Gazelli Art House Elnarə Nəsirlinin irimiqyaslı “Meşənin Pıçıltısı – Səsin Sehri” adlı sərgisinin ikinci qapalı təqdimatına yenidən qapılarını açdı. Azərbaycanlı rəssamın bu sərgisi müxtəlif ölkələrin diplomatları, səfirlik nümayəndələri və xüsusi dəvətli qonaqlar tərəfindən böyük maraqla qarşılandı. Tədbir sərginin mədəniyyətlərarası və ekoloji əhəmiyyətini bir daha vurğuladı.
-
Hər il yanvarın 13-də Litva xalqı 1991-ci ildə müstəqillik uğrunda həyatlarını qurban vermiş qəhrəmanlarını anaraq Azadlıq Müdafiəçiləri Gününü qeyd edir. Bu mühüm tarix, Litva tarixində azadlıq iradəsinin Sovet təzyiqləri üzərində qələbə çaldığı dönüş nöqtəsini simvolizə edir. Həmin gün 14 nəfər həlak oldu, yüzlərlə insan yaralandı, lakin azadlıq arzusu heç vaxt sarsılmadı. Azadlıq Müdafiəçiləri Günü, Litva xalqının keçmişinə nəzər saldığı və azadlığın həqiqi qiymətini dərk etdiyi bir gündür.
Rəy yaz