Son zamanlarda ailə-məişət zorakılığı mözusu cəmiyətdə aktual mövzulardan biridir. Bunu işıqlandırcaq bir çox tədbirlər keçirilir. Bunlardan biri də hazırda Yarat İncəsənət Mərkəzində nümayiş olunan multidissiplinar rəssam Aydan Salahovanın “Sükutun səsləri” sərgisidir. Sərgidə Azərbaycandan və başqa ölkələrdə yaşayan ailə-məişət zorakılığından əziyyət çəkən insanların hekayələri nəql olunur. Sənətşünas Mənsurə Məmmədəliyeva nümayiş olunan sərgi ilə bağlı fikirlərini bölüşərək sərgini təhlil edib.
Bağlı qapılar arxasında baş verənlər
Sənətşünas Mənsurə Məmmədəliyeva deyir ki, ekspozisiyaya daxil olarkən geniş, minimalistik məkanda izləyiciləri 12 ədəd müxtəlif ölçülü ağalay daşından hazırlanmış küplər qarşılayır. Qabarıq oyma şəklində işlənmiş bu küplər ailə-məişət zokakılığı yaşayan insanların prototipi kimi qarşımıza çıxır. Onun sözlərinə görə bu oymalar küplərin bətinində sirr olaraq gizlədilən piktoqrafik yazı həlli ilə konteksə göndərmə edir.
Sənətşünasın sözlərinə görə izləyici nəhəng küplərin estetik vizualı ilə tanış olarkən, fonda emosianal təsiri artıran qurbanların həyat hekayələrini nəql edən “bağlı qapılar arxasında” baş verənlərə də nəzər salmalı olur.
“Bu instalyasiyalar ilk baxışda estetik və xoş görünən həyat hekalələrinin görülməyən, ictimayyətdən gizlin saxlanan, məxfi tərəflərinə işıq tutur. Dinlədikcə sarsılırsınız. Dinamik formada düzülən küplərin hər birinin üzəri müxtəlif həndəsi və nəbati ornamentlər, mifoloji obraz, eləcə də simvollarla bəzədilib”.
“Əllər” yaratma və məhv gücünə sahibdir
Motivlər arasında sənətşünasın diqqətini təkrarlanan “əl” təsviri xüsusilə diqqətimi çəkib.
“ • “O, mənim mülkümdür, onunla istədiyimi edirəm”,
• “Sən tibb bacısı olmayacaqsan, sənin əlini kəsib gizlədəcəm, onu tapıb tikə bilməyəcəklər və sən işləyə bilməyəcəksən!”,
• “Sədaqətsiz”! Mən sənin əlini kəsib tullayacağam ki, onu yenidən tikə bilməsinlər!,
• “Eyni rəngli alt paltarı geyinmisən, deməli xəyanət etməyə gedirsən. Ələrini kəsəcəm, uşaqlarımızı sığallaya bilməyəcəksən”. – Küplərin içərisindən eşidilən səslərdən nümunə
Mənsurə sərgidə olan instaliyasiyanın keçmişdən gələn anlayışlarla əlaqəsinə diqqət çəkib. O deyir ki, tarixdə və mifologiyada əllər gücü, yaradıcılığı və hakimiyyəti simvolizə edir.
“Kişi mərkəzli sistemdə qadınlar susdurularaq tarix boyunca “əllərini qıraram” kimi aqressiv ifadələrlə hədə-qorxuya məruz qalıblar. Bu təzyiq və zorakılıq patriarxal sistemdə qadınların sistematik nəzarəti və sıxışdırılmasının əsas hissəsidir”.
Sənətşünas tarix boyu qadınların mübarizə apardığı ilə bağlı nüansları vurğulayıb. Onun sözlərinə görə əsrlər boyunca qadınlar səsləri və əllərindən istifadə etmək hüququ uğrunda mübarizə aparıblar və hələ də bu mübarizə davam etməkdədir. Sənətşünas sərgidə nümayiş olunan hekayələrin qadınların gücünün və potensialının patriarxal sistematdə boğulduğu bir reallığı əks etdirdiyini qeyd edib.
“Bu sərgi zorakılıq hallarının cəmiyyətdə gizli qalmasına qarşı çıxaraq əksinə işıqlandırılmasının zəruriliyini vurğulayır. Bu məqam önəmlidir. Patriarxal dəyərlərdən zərər görən heç bir fərd, xüsusilə də qadınlar susmamalıdır. Ən qaranlıq hekayələrinin işıqlandırılmasına utanmadan, cəsarətlə iştirak etməlidirlər”.
Ötürülən mesajlar doğru ünvana çatırmı?
Sənətşünas sərginin nümayiş edildiyi məkanla bağlı məsələyə diqqət çəkib. O deyir ki, bu sərgi təkcə sənət ictimaiyyəti ilə məhdudlaşmamalı, öz konsepsiyası ilə geniş auditoriyaya, o cümlədən adətən belə müzakirələrdən uzaq duran, patriarxal dəyərlərin kök saldığı, qəlibləşdiyi məkanlarda da təqdim edilməlidir. Mənsurə Məmmədəliyeva düşünür ki, bu qəbildən olan sərgilər doğru məkanda nümayiş edilsə cəmiyyətdə əhəmiyyətli dəyişikliklər yaratmaq potensialına malik olacaqdır.
-
- Maliyyə
- 20 İyun 2024 10:42
Mədəniyyət
-
Azərbaycan kinosunun çoxdan gözlənilən anı nəhayət gəlib çatdı. Yerli rejissorlar öz yeni əsərlərini təqdim edərək, animasiya, dram və uşaqlıq xəyalları ilə dolu bir qarışığı böyük ekranlara gətirdilər. Nurlan Həsənlinin Erkən Hisslər, Hacı Səfərovun Tərsinə Kölgələr və Məsud Pənahinin animasiya filmi Nərqız maraqla gözlənilən tamaşaçılar tərəfindən həm alqışla, həm də tənqidlə qarşılandı.
-
Tarixdə baş verən hadisələr sadəcə bir rəqəm, tarixi yaddaş olaraq qalmır. Bu hadisələr mədəni yaddaşda da dərin izlər buraxır. Xüsusən sənətçilər hadisələri öz hiss etdikləri, anladıqları formada əsərlərinə köçürdürlər. 20 Yanvar da mədəni yaddaşa köçmüş hadisələrdən biridir. Müasir dövr yaradıcılığında nisbətən az işlənən mövzu olsa da heç vaxt öz aktuallığını itirmir. Bu tarixi yaddaş necə göstərilməlidir? İncəsənətdə necə öz əksini tapır?
-
Yanvarın 16-da nüfuzlu Gazelli Art House Elnarə Nəsirlinin irimiqyaslı “Meşənin Pıçıltısı – Səsin Sehri” adlı sərgisinin ikinci qapalı təqdimatına yenidən qapılarını açdı. Azərbaycanlı rəssamın bu sərgisi müxtəlif ölkələrin diplomatları, səfirlik nümayəndələri və xüsusi dəvətli qonaqlar tərəfindən böyük maraqla qarşılandı. Tədbir sərginin mədəniyyətlərarası və ekoloji əhəmiyyətini bir daha vurğuladı.
-
Hər il yanvarın 13-də Litva xalqı 1991-ci ildə müstəqillik uğrunda həyatlarını qurban vermiş qəhrəmanlarını anaraq Azadlıq Müdafiəçiləri Gününü qeyd edir. Bu mühüm tarix, Litva tarixində azadlıq iradəsinin Sovet təzyiqləri üzərində qələbə çaldığı dönüş nöqtəsini simvolizə edir. Həmin gün 14 nəfər həlak oldu, yüzlərlə insan yaralandı, lakin azadlıq arzusu heç vaxt sarsılmadı. Azadlıq Müdafiəçiləri Günü, Litva xalqının keçmişinə nəzər saldığı və azadlığın həqiqi qiymətini dərk etdiyi bir gündür.
Rəy yaz